Hyundai KONA elektriauto aku kestvust testiti Pärnus Audru rajal. KONA 64 kWh kõrval pandi proovile ka IONIQ Electric (38 kWh), mis saavutas tulemuseks rekordilised 529,4 km, keskmine elektritarve 7,1 kWh (tehase ametlik 13,8 kWh).
Hyundai Motor Baltic alustas 6. oktoobril kell 8.15 Audru ringajal omapärast katset (hypermiling), et testida KONA EV 64 kWh maksimaalset võimalikku läbisõitu. Hyundai Motori Saksa kolleegid korraldasid augustis analoogse katse Saksamaal Lausitzring’i ringrajal, mistõttu otsustas Baltikumi maaletooja koos ajakirjanikega sama katse ette võtta ning testida elektriautosid varasügisestes tingimustes. Kõikide autode laadimisluugid olid tõe huvides pitseeritud erikleebisega.
Hoolimata tuulisest ja kõledast sügisilmast sõitsid KONA Electricud (64 kWh) välja rekordilised 874,9 km ja 836,9 km. Autode energiatarve oli vastavalt 7,4 kWh ja 7,5 kWh. Tehase ametlik WLTP standardväärtus on 14,7 kWh / 100 km kohta. Tehase poolt lubatud ametlikuks sõiduulatuseks on WLTP järgi 484 km.
Katse kestis katkematult 35 h, kokku osales katses 8 erinevat juhti – Eesti ja Leedu autoajakirjanikud ning Hyundai Motor Balticu töötajad. Peale igat kahetunnist sõiduvahetust fikseeris maaletooja esindaja näidud ja hoolitses selle eest, et vahetus oleks võimalikult sujuv. Teise tulemuse teinud KONA oli rajal järjest 33 h ja 56 minutit.
Parema tulemuse sõitis üksinda välja Leedu ajakirjanik Vitoldas Milius, kes sõitis järjest 35 h ning parandas oma isiklikku KONA EV rekordit 164,73 km võrra. Eelmise rekordi püstitas Milius 2019. aastal Vilniuse tänava- ja maantesõiduga, sõites 30 tunni jooksul KONA EV-ga kokku 710,17 km ilma vahepeal laadimata.
Hyundai IONIQ läbis 21 tunniga ühe laadimisega 529,4 km (tehase ametlik WLTP järgi 311 km) näidates elektritarbeks 7,1 kWh.
Eestis on Hyundai selle aasta üheksa kuuga müüduim elektriauto, ka septembris oli Hyundai KONA müüduim elektriauto Eestis turuosaga üle 30%.
Kogu Baltikumis on 2020 aasta üheksa kuuga Hyundai KONA kolmandaks müüduim elektriauto.