Möödunud nädalal Barcelonas esmaestluse saanud uusim CUPRA linnamaastur Terramar saabub peagi müüki ka Eestis.
CUPRA avalikustas täiesti uue sportliku linnamaasturi, mis kannab nime Terramar. Margi uut ajastut esindav Terramar tõstab Hispaania autotootja Euroopas kõige kiiremini kasvava sõiduautode segmendi keskmesse. Terramari esitleti äsja Barcelonas, kus samal ajal leiab aset purjetamisvõistlus America’s Cup, mis on üks maailma prestiižseimaid purjespordi sündmusi.
„CUPRA Terramar on meie kasvuteekonna järgmine etapp. Sportlik linnamaastur toob CUPRA marki iseloomustava noorusliku ja väljakutseid seadva mõtteviisi nüüd ka laiema publikuni. Terramar meelitab margi huviorbiiti uusi kliente, kes otsivad silmapaistvat disaini ja märkimisväärset jõudlust,“ ütles CUPRA tegevjuht Wayne Griffiths. „CUPRA Terramar on austusavaldus kuulsale võidusõidurajale, kus CUPRA mark kuue aasta eest sündis. Terramar loob uue tähenduse ettekujutusele, mida linnamaasturid suudavad pakkuda emotsionaalselt, aga ka jõudluse ja disaini osas. Leidub neid, kelle jaoks disain järgneb funktsionaalsusele, aga meil CUPRAs tuleb disain alles pärast emotsioone.“
Barcelonas disainitud ja arendatud Terramari hakatakse tootma Audi Györi tehases Ungaris. Tarned algavad selle aasta viimases kvartalis.
Rõhutab margi uut disainikeelt
Terramar on ülimalt emotsionaalne sportlik linnamaastur, mis rõhutab CUPRA uut DNAd. Terramar eristub oma selgelt äratuntava stiiliga.
Terramar on 1584 mm kõrge, 1863 mm lai, 4519 mm pikk ja teljevahega 2681 mm. Terramari esiosa iseloomustab niinimetatud hainina kujustus, mis annab sõidukile võimsa ilme. Silma torkab margi uus tunnuslik kolme kolmnurgaga kujustus. Koos CUPRA Matrix LED Ultra High-Definition tehnoloogiaga määratleb uus disain Terramari kõrgtasemel sõidukite sekka kuuluvaks.
Linnamaasturi esiosast alguse saavad sportlikud proportsioonid liiguvad hoogsalt külgedele, rõhutades kaasakiskuvate joontega sõiduki jõudlust. Terramari proportsioone toovad veelgi esile veljed, mis on saadaval nii 18-, 19- kui ka 20tollistena.
CUPRA Terramari tagaosa kujunduseni jõudnud pilk märkab, et laiad proportsioonid annavad linnamaasturile esinduslikkuse, mida omakorda rõhutab integreeritud ja valgustatud logo, mis paikneb kesksel kohal tagatulede vahel koos valgustatud tähtedega „Terramar“. Tagumine diffuuser on teiste disainielementidega võrreldes kontrastiks, aidates proportsioone esile tuues anda autole väljakutsuvat iseloomu.
Väljendusrikas interjöör
Interjöör keskendub juhile kui autosõidu peategelasele. CUPRA standardne rool koos roolitaguste labade ja eraldi asetsevate nuppudega teeb juhtimisest maksimaalse kogemuse, põhivarustuses korvistmed rõhutavad ülimat dünaamilisust. Kõik elemendid juhi ümber lähtuvad CUPRA emotsionaalsest disainikeelest, mis mängib dünaamiliste joonte ja moodsate pindade koosmõjuga.
Uus ja täiustatud HMI (Human Machine Interface) on osa digitaalsest kokpitist, nagu ka 12,9-tolline teabe- ja meelelahutussüsteem, millel on nüüd tagantvalgustusega slaider. Sõidukogemust täiendab tuuleklaasinäidik, mis edastab teavet otse juhi vaatevälja.
Disainielementidena torkavad silma näiteks kõrge asetusega keskne ekraan, istmekatted või keskkonsooli polsterdatud külgpinnad, mille vastu on hea jalga toetada. Eesmärgipärasus kohtub tehnoloogiaga, tuues kastusse uuenduslikke säästvaid materjale. PVC korvistmete keskosa katab tekstiil, mis on valmistatud 100% ümbertöödeldud SEAQUAL® YARN materjalist – valmistatud randadest, ookeanidest, jõesuudmetest ja meredest välja püütud plastist. Üks istmete versioon sisaldab vähemalt 73% ümbertöödeldud PET-plastist ja rõivastest valmistatud tekstiili.
Juhtmevaba Wireless Full Link süsteem võimaldab autos viibijatel Apple CarPlay ja Android Auto kaudu tuua sõitjateruumi oma laiema digitaalse elu, olgu selleks siis navigeerimine, muusika kuulamine või muud autoga sõitmise juurde sobivad funktsioonid. Ja kui mobiilsed nutiseadmed vajavad laadimist, on uuel CUPRA Terramaril varuks jahutusega juhtmevaba kiirlaadimise võimalus (kuni 15 W).
Võimalus nihutada tagaistmeid suurendab pagasiruumi mahutavust 602 liitrini.
CUPRA jätkab koostööd Sennheiser Mobility audioekspertidega ning uue Terramari lisavarustuses on nüüd 12 kõlariga tipptasemel helisüsteem. Võimsa 390 W helisüsteemi aluseks on Sennheiseri Concerto algoritmid koos AMBEO tehnoloogiaga, andes juhile ja kaasreisijatele ainulaadse helikogemuse. Sennheiseri AMBEO tehnoloogia eraldab hoolikalt muusika põhikomponendid, sealhulgas erinevad instrumendid ja ruumilisust puudutava teabe ning jaotab need ümber kogu auto ulatuses, säilitades samal ajal muusika loomingulise idee. Helisüsteem toob autosse Sennheiserile omase helipildi, mis on loodud Sennheiseri pikaajalise kogemuse põhjal pakkumaks artistidele ja muusikaprofessionaalidele usaldusväärseid helilahendusi.
Mitmesugused jõuajamid
Viis jõuülekannet kolme erineva tehnoloogiaga pakuvad mitmeid võimalusi ja annavad CUPRA Terramarile tugeva sõidudünaamika. TSI (bensiin), eTSI (kerghübriid) ja uue põlvkonna pistikhübriidmootorid (eHybrid) toodavad 150–272 hj.
CUPRA Terramar on varustatud eranditult DSG käigukastiga, olenemata jõuülekande valikust.
Kerghübriid (eTSI) hõlmab 48 V kerghübriidtehnoloogia tõhusust koos 1,5-liitrise 150 hj (110 kW) bensiinimootoriga. See on saadaval ainult kombineerituna 7-käigulise DSG-käigukastiga.
Esimene 2,0-liitrine TSI mootor võimsusega 204 hj (150 kW) on ühendatud 7-käigulise DSG topeltsiduriga käigukasti ja nelikveoga (4Drive). Teise 2.0 TSI ajami võimsus on suurem ja see on saadaval Terramari VZ versiooniga. Võimsus on 265 hj (195 kW), ka see jõuajam on paaris 7-käigulise DSG-käigukastiga ja nelikveoga (4Drive), tagades kõige parema jõudluse ja dünaamika.
Uue põlvkonna pistikhübriid-jõuallikal on kaks versiooni: 204 hj (150 kW) ja 272 hj (200 kW) VZ versioon. 1,5 TSI mootorile lisaks on elektrimootor ja akud netomahutavusega 19,7 kWh. Uus mudel suudab läbida elektrijõul ühe laadimisega rohkem kui 100 km.
Jõuline dünaamika
Terramar kasutab elektrilist pidurivõimendit tagamaks kiiremat reaktsiooni ja pidurdusenergia taaskasutamist (iseloomulik CUPRA Terramari pistikhübriidversioonidele). See suurendab tõhusust veelgi, pakkudes ühtlasi paremat aktiivset turvalisust.
Uus mudel viib nelikveosüsteemiga 4Drive varustatud sõidukite enesekindlust inspireeriva juhitavuse uuele tasemele. Süsteem jälgib pidevalt paljusid andmeid, sealhulgas roolimisnurka, ratta kiirust ja sõiduki lengerdust, et anda võimsust õigele rattale täpselt siis, kui seda vaja on.
Terramar on varustatud uue põlvkonna Dynamic Chassis Control’iga (DCC) ja kaheklapiliste amortisaatoritega, mis parandab oluliselt sõidudünaamikat. Auto iseloomu saab häälestada erinevaid sõidurežiime kasutades: Comfort, Performance, CUPRA (VZ versioonidel), Offroad (nelikveolistel versioonidel) ja Individuaalsed profiilid, mis annavad Terramarile laia valiku võimekusi ja iseloomu, mida juht saab valida.
Ja veel – Terramar VZ versiooni saab varustada Akebono piduritega. Kuus pidurikolvi koos suuremate perforeeritud piduriketastega (375 x 36 mm) parandavad pidurdustõhusust võrreldes standardvarustuses saada olevate piduritega (340 x 36 mm).
Uue Terramari ohutus- ja mugavussüsteemide hulgas on ennustav kohanduv püsikiirusehoidja (ACC), reisiabi Travel Assist, külg- ja väljumisabi, hädaabi ning tähelepanu- ja uimasusabi. Terramari lisavarustus sisaldab täiustatud kokkupõrke-eelset sõitjate kaitsesüsteemi, mis võib reageerida, valmistades auto ette võimalikuks kokkupõrkeks, lähtudes sõiduki dünaamikast ning ka esi- ja tagaradaritelt saadud teabest.
Piiratud tootmisarvuga eriseeria Limited Edition
Mark toob turule piiratud tootmisarvuga eriseeria CUPRA Terramar America’s Cup. Unikaalsete disaini- ja stiilielementidega autosid toodetakse umbes 1300.
Eriseeria sõidukid on Enceladus Grey Matt värvitoonis – see värv on esmakordselt saadaval ainult Limited Editioni sõidukitel. Pakett sisaldab eksklusiivseid 20-tolliseid musti valuvelgi ning America’s Cupi logo B-piilaritel. Sisemuses rõhutab America’s Cupi eriseeria eksklusiivust Moonslate'i nahksisu koos musta värvi interjööri, korvistmete ja America’s Cupi logoga.
Piiratud tootmisarvuga eriseeria sõidukid on eksklusiivselt saadaval VZ jõuajamiga.