SEAT esitleb rahvusvahelisel Pariisi autonäitusel ainulaadse ja uudse kontseptsiooniga maasturit Ateca X-Perience, mis teeb silmad ette enamikule praegu turul pakutavatele linnamaasturitele.
Ateca X-Perience tõestab, et SEAT suudab traditsioonilise linnamaasturi erilise tõlgendusega ületada kõik tavapärasuse piirid. Üldjuhul on Ateca sihtrühmaks linnainimesed, kuid see auto sõidab ka maastikul võimsamalt, kui arvatagi oskame. Ateca X-Perience’i puhul on keskendutud just selle seikluslikumale küljele, et luua tõeline maastikuauto, mis teeb teistele praegustele linnamaasturitele silmad ette.
Kohe, kui juht käivitusnuppu vajutab, on Ateca X-Perience järgmiseks seikluseks valmis, kohandades end iga hetk vastavalt juhile, teeoludele ja isiklikele eelistustele tänu keskkonsoolis paiknevale Driving Experience-valikulülitile ning SEAT Drive Profile-süsteemile, mis võimaldab valida sõitmiseks tavarežiimi (Normal), sportrežiimi (Sport), keskkonnasäästliku režiimi (Eco) või individuaalrežiimi (Individual). Veojõusüsteemi 4Drive seadistused võimaldavad aga tänu lume- ja maastikusõidu lisarežiime pakkuvale tõhusale Haldex-süsteemile ja mägipidurile (Hill Descent Control) veel sammu võrra kaugemale minna.
„X-Perience näitab Ateca tootepere võimalusi ja tulevikupotentsiaali. Teame, et Atecaga saame me veel pika sammu edasi astuda ning seda saab Pariisi autonäitusel ka näha,” rääkis dr Matthias Rabe, SEATi asepresident uurimis- ja arendustegevuse alal. „Ateca X-Perience’iga saame oma olemasolevatest mudelitest veelgi enamat pakkuda. Teeme seda, mõeldes klientidele, kes otsivad eri maastikel sõites ekstreemseid elamusi ja seiklusrikkaid nädalavahetusi.“
Ületades tavapärasuse piire
X-Perience on loodud eesmärgiga rõhutada kõiki Ateca suurepäraseid maastikusõiduvõimeid. Oleme mõelnud inimestele, kelle hobid, elustiil või vajadused nõuavad autolt parimaid maastikusõiduomadusi. Teame, et tavaline Ateca kasutaja sõidab 95% ajast asfaldil (linnas ja maanteedel) ning ülejäänud 5% maastikul või lumes. Uue X-Perience’iga oleks see vahekord aga 75% tavakasutust ja 25% maastikusõitu. Mudel on loodud eelkõige nendele nõudlikele linnamaasturite juhtidele, kes hakkavad kasutama Atecat eeskätt maastikusõiduks ning ootavad autolt ka vastavaid sõiduomadusi. SEAT Ateca X-Perience on loodud seiklusteks ja sõiduks seal, kus teed puuduvad. Lühidalt – tegu on autoga inimestele, kes soovivad minna nii kaugele, kui vähegi võimalik, kelle jaoks asfalt on kõigest formaalsus ning teed ja sõidurajad liiga väikesed ja tühised. Põnevus, ligitõmbavus ja väljakutsed – kõik see ületab tavapärasuse piire.
Inspireeritud 4x4 disain
SEAT toob Pariisi tükikese Barcelonat, olles inspireeritud selle linna innovaatilisusest, modernsusest, tehnoloogiast ja disainist – kõik need on väärtused, mis iseloomustavad ka Prantsusmaa pealinna ning loomulikult ka Ateca X-Perience’i, mis võimaldab teil alistada need viimased kilomeetrid kaugel mägedes, mis tavalisele linnamaasturile enam jõukohased poleks. Kus iganes te ka peatuma olete sunnitud, Ateca X-Perience suudab edasi liikuda ja seda kõike tänu oma kõrge profiiliga rehvidele ja spetsiaalselt disainitud 18-tollistele velgedele, rattakoobaste mustadele servaliistudele, astmelaudadele, kriimustuskindlale värvile, kõrgele kliirensile, aga ka tänu sellele, et see auto ei löö kartma ka kõige suuremate takistuste ees.
Lisaks kõrgetasemelisele ja praktilisele 4x4-suutlikkusele jätab Ateca X-Perience ka kindla, emotsionaalse ja puhta mulje. „Seetõttu valisimegi tüüpilise 4x4 disainistiili, alustades velje läbimõõdust ja kõrge profiiliga rehvidest ning lõpetades esikaitseraua, karteri põhjakaitse ning udutulede kaitsmetega,“ selgitas Alejandro Mesonero-Romanos, SEATi peadisainer. „Ka värv osutus lõpuks vägagi oluliseks. Valisime oliivirohelise naturaalse mattvärvi koos oranži tooni detailidega, mis annavad autole tehnilisema väljanägemise.“
Välisilmet kaunistavad sellised detailid nagu kroomitud katuserelsid, tagaluugile paigaldatud spoiler, mis toob välja auto sportliku iseloomu, ja tagakaitseraua külge paigaldatud porikummid ning 4Drive'i ja X-Perience’i logod tagaluugil. Lisaks sellele annab autole kordumatu näoilme difuusor, mis kaitseb alumist esivõret, ning sama element kordub ka Ateca X-Perience’i tagaküljel.
Toone, mis sobivad kokku autokere värvidega, on kasutatud ka interjööris, mida pimedas valgustab õdus LED-valgustus. Kasutatud on sooja kohvivärvi ja rohelisi toone ning roolil, istmetel ja käigukangi nupul on tehnoloogiliste nüansside rõhutamiseks oranži niidiga õmblused. Sportistmed on polsterdatud seemisnahaga ning ukselävede alumiiniumist liistudel on mudeli X-Perience logo. Lühend XP on olemas ka roolil ning pagasiruumi põrandal asub samasugune kroomliist, nagu on praegusel Leon X-Perience’i mudelil.
Üldiselt on kõikidel X-Perience-mudelitel sarnane disainikeel. Jõuline maastikusõiduks mõeldud käigukang toob esile mudeli seiklushimulise karakteri ning kaitsvad kummist põrandamatid hoiavad pori ja mustuse vaipadest eemal.
4Drive — võimsa mootori võimas veojõud
X-Perience kasutab SEAT Ateca mudelivaliku 4Drive-veojõusüsteemi. Tänu Haldex-sidurisüsteemile jaotatakse pöördemoment mõlema telje vahel võimalikult tõhusalt, et tagada maksimaalne veojõud mistahes maastikul ja mistahes hetkel, ka kõige keerulisemates tingimustes. Lisaks sellele hoolitseb kõrgtasemel veojõu kontrollsüsteem XDS selle eest, et iga ratas saaks täpselt nii palju jõudu, et probleemideta edasi liikuda. Rattad, mis tagavad igal ajahetkel parima liikumisvõime, kannavad mootorijõu üle maapinnale, et auto pidevalt edasi liiguks.
Uue mudeli jõuallikaks on kaheliitrine 190-hobujõuline turbodiisel, mille maksimaalne pöördemoment on 400 Nm. Mootori partneriks on seitsmekäiguline topeltsiduriga automaatkäigukast. Sellisel kombinatsioonil on kahtlemata eeliseid, mida on nii sõiduteel kui ka maastikul nauditav kogeda. See ei taga mitte üksnes erakordset sooritusvõimet koos suurepärase jõuvaru, madala kütusekulu ja väiksema heitgaasikogusega, vaid võimaldab juhil nautida ka Ateca X-Perience’i mitmekülgsust ja vägevust, vahetades käike käsi roolilt tõstmata. Selle ohutu ja mugava võimaluse eelised tulevad eriti selgelt esile tuulistel maanteedel ja keerulistes maastikutingimustes.
Kompromissitu turvalisus ja mugavus
Ootamatusi võib ette tulla kõikides seiklustes. Selleks puhuks on Ateca X-Perience’il olemas kõik SEATi mudelitele omased juhiabisüsteemid. Näiteks koordineerib uudne ummikuabi (Traffic Jam Assistant) sõidurajalt väljumise hoiatussüsteemi ning isekohanduva kiirushoidiku tööd. Esikokkupõrke vältimissüsteem (Front Assist) toimib avariipidurina, mis tuvastab nii sõidukeid kui ka jalakäijaid. Samuti kuulub auto varustusse liiklusmärkide tuvastussüsteem, pimenurga jälgimissüsteem koos tagumise põikisuunalise liikluse hoiatusega, 360º täisvaatemonitor, iseparkimissüsteem nii teega paralleelsele kui risti paiknevale kohale parkimiseks, kaugtulede lülitusabi …
SEAT on seadnud endale eesmärgiks olla juhtivaks tootjaks sidelahenduste valdkonnas. Ateca X-Perience on digimaailmaga pidevalt ühenduses ja seda tänu sellistele uusima põlvkonna multimeediasüsteemidele nagu nt Easy Connect. Sellel on olemas SEAT Full Link-ühendus (mis ühendab endas Apple Car Play ja Android Auto funktsioonid), kaheksatolline Media System-ekraan ja Connectivity Box, mis võimaldab juhil juhtmevabalt nutitelefone laadida.
SEAT tuleb 2017. aastal välja kolme uue mudeliga. Juba praegune SEAT Ateca pakub tavalisele kliendile kõike, mida tal vaja võib minna. See auto suudab täielikult rahuldada enamiku juhtide maastikusõiduvajadusi. Mõned Ateca kliendid on aga noored ja rahutu hingega trendiloojad, kes otsivad oma elustiilile sobivat sõidukit. Kõigile neile püüabki X-Perience näidata, et selle Barcelonas disainitud veelgi seikluslikuma Atecaga saab minna tavaelu piiridest kaugemale.