Uue CUPRA Formentori esitlus 29. aprillil Madridis oli märkimisväärne sündmus, kus suurejoonelise vaatemänguga rõhutati mudeli tähtsust margile. Uus CUPRA Formentor toetub oma eelkäija edule. CUPRA Formentor on ettevõtte müügihitt ja enimmüüdud A-CUV Euroopas, mida eelmisel aastal tarniti üle 120 000 auto üle maailma. Nüüd saabub uus CUPRA Formentor, et edulugu jätkuks.
Välis- ja sisedisain
Uus CUPRA Formentor tugineb proportsioonidele ja disainidetailidele, mis on teinud linnamaasturi sedavõrd edukaks. Sõiduki esteetiline ja üldine pakett, mis viis 2021. aastal Red Doti auhinna võiduni tootedisaini kategoorias, on veelgi rõhutatud ja võimendatud, pakkudes emotsionaalset, rabavat ja sportlikku välimust.
Uus CUPRA Formentor esindab uut CUPRA disainikeele DNA-d, tal on hainina meenutav esiosa, kolmnurksed maatriks-leedesituled ja suur, julge esiosa alumine pool. Uue CUPRA Formentori esiosa on tugev ja sihikindel, tuues CUPRA logo suure iluvõre kohale kapotile ja tõmmates tähelepanu lisavarustuses olevate maatriks-leedesituledega, millel on tunnuskujundus – kolmnurgaga raamitud kolm valgustatud kolmnurka.
Uue CUPRA Formentori välisdisaini emotsioon kajastub auto interjööris, kus on segunenud sportlikkus ja jätkusuutlikkus mitmete digitehnoloogiate ja materjalivalikutega.
Tuttavlik CUPRA rool koos satelliitnuppudega, mis on DSG-versioonidel standardvarustuses, viivad maksimumini kasutusmugavuse ja –lihtsuse. Sport- või korvistmete mugavus ja stabiilsus, digitaalne arhitektuur ja täielikult uuendatud materjalivalikud suunavad mõtted ülimuslikule autole, tugevdades usaldust selle jõudluse suhtes.
Istmete valikud annavad juhile ja kaasreisijatele rohkem mugavust ja enesekindlust, hõlmates ka materjalivalikus rohkem säästvat lähenemist. Sportistmel on kasutatud tekstiilpolsterdust, samas kui korvistmed võivad olla kaetud kas 73% taaskasutatud vegan-mikrokiust – progresseeruva laserperforatsiooniga – või keskkonnateadlikult valmistatud nahaga.
Digitaliseerimine on toodud juhi tähelepanu keskmesse. Uus ja täiustatud HMI on kasutusel nii rooli taga asuvas nii öelda digitaalses kokpitis kui ka suuremas 12,9-tollises info- ja meelelahutussüsteemis koos retrovalgustusega liuguriga.
Info- ja meelelahutussüsteemil on hõlpsasti kasutatava kasutajaliidese tarvis täiustatud rakendute paneel App Bar, vidinad ja kliimaseadete paneel Clima Bar. Kõiges on mõeldud lihtsusele, isikupärastamisele ja tipptasemel disainile. Kliimaseade on nüüd sujuvalt integreeritud põhiseadme ekraanile, tehes kõik sõiduki funktsioonid ja -abilised ligipääsetavaks vaid ühe klikiga, ühendades digitaalse ja füüsilise suhtluse.
CUPRA Formentoril on lisavarustuses uus tippkvaliteetne 12 kõlariga helisüsteem, mis on välja töötatud koostöös Sennheiser Mobility audioekspertidega. Võimas 425-vatine süsteem haarab juhi ja kaasreisijad ainulaadsesse helielamusse.
Võimas VZ drifti-sõidurežiimiga
Uue CUPRA Formentori valiku tipus on VZ variandid. VZ tähistab hispaania keele sõna Veloz, mis tähendab kiiret. See on sujuv viis kirjeldada linnamaasturi kõige võimsamaid versioone.
Uus CUPRA Formentor VZ on saadaval kahe sisepõlemismootoriga. Esimene neist annab 265 hj (195 kW) ja on ühendatud 7-käigulise DSG käigukasti ja esiveoga.
Teise mootori võimsus on 333 hj (245 kW), see on ühendatud samuti 7-käigulise DSG-käigukastiga, tutvustades uut sõidurežiimi, mille jõuülekanne on CUPRA inseneride poolt võidusõidurajale kalibreeritud ning varustatud pöördemomenti jaotava tehnoloogia ja lisavarustuses saada olevate Akebono piduritega.
Spetsiaalselt selle mootori jaoks on välja töötatud eksklusiivne CUPRA sõidurežiim, mis hõlmab võidusõidurajale optimeeritud pedaalide- ja käigukasti kalibreerimist, kõrget dünaamilist pöördemomendi reaktsiooni, käiguvahetuse tule indikaatorit ja mootori kalibreerimist, mille on välja töötanud Martorelli tehnikakeskus.
CUPRA Formentor VZ šassiisüsteem võimaldas inseneridel kaasata driftirežiimi. Kui olete võidusõidurajal, võib suure jõudlusega linnamaastur näidata end tõeliselt lõbusa autona. Selles režiimis on ESC sportrežiimis ja pöördemomenti jaotavat tehnoloogiat kasutades saab võimsuse täielikult kanda ühele tagarattale, mis aitab autot kurvis suunata nii, justkui teeks see piruette.
CUPRA Formentor on nüüd saadaval ka kerghübriidina (eTSI). Süsteem, mis on saadaval 1,5-liitrise 150 hj (110 kW) bensiinimootoriga ja ainult koos DSG käigukastiga, ühendab sisepõlemismootoriga 48 V kerge hübriidtehnoloogia.
Diisel on ka osaks uue CUPRA Formentori jõuallikate valikust, see on mõne turu ja klientide jaoks oluline versioon. Nõuetele vastav 2,0-liitrine TDI on ühendatud 7-käigulise DSG-käigukastiga ja toodab 150 hj (110 kW).
Uuel CUPRA Formentoril on kaks uue põlvkonna eHybrid pistikhübriidjõuallikat: 204 hj (150 kW) ja 272 hj (200 kW).
Mõlemad on varustatud uue 1,5 TSI mootoriga, elektrimootoriga ja suurema akuga (nüüd 19,7 kWh neto). See võimaldab uuel CUPRA Formentoril pakkuda keskkonnateadlikku põnevust ja enam kui 100 km puhast elektrilist sõiduulatust. Akut saab nüüd kiirlaadida kuni 50 kW (alalisvoolu laadimine) teel olles või kodus, kasutades 11 kW Wallboxi (varem 3,6 kW).
Täiustatud juhiabisüsteemid ja ohutus
Uuel CUPRA Formentoril on lai valik ohutus- ja mugavusfunktsioone, et anda kindlustunnet, mis iganes ka ei juhtuks. Tehnoloogiate komplekt on loodud aitama, mitte sekkuma ja teeb linnamaasturi oma segmendi üheks kõige ohutumaks ja mugavamaks sõidukiks.
Uue CUPRA Formentori ohutus- ja mugavussüsteemide hulgas on etteaimav adaptiivne kiirushoidik (ACC), reisiabi Travel Assist, külg- ja väljumisabi ning hädaabisüsteem.
Etteaimav ACC-süsteem suudab sõiduki positsioneerida marsruudi ja navigatsioonisüsteemist edastatud GPS-andmete põhjal, võimaldades korrigeerida kiirust sõltuvalt eesolevast teest – kurvid, ringristmikud, ristmikud, kiiruspiirangud ja hoonestatud alad.
Travel Assisti reisiabi funktsioon kasutab ACC ja Lane Assisti teavet, et hoida sõidukit aktiivselt sõiduraja keskel ja kohandada kiirust vastavalt liiklusvoolule kogu kiirusvahemikus.
Külg- ja väljumisabi tehnoloogia tuvastab pimeala tehnoloogia abil seda, mida teie silmad ei näe ja annab väljumishoiatuse, kui olete parkinud ja soovite sõidukist lahkuda, andes akustiliselt ja visuaalselt märku, kui keegi või miski läheneb.
Hädaabisüsteem Emergency Assist tagab, et juht keskendub pidevalt sõidule ega lase end segada visuaalsetest ja akustilistest hoiatustest. Kui juht ei reageeri, võib süsteem käivitada pidurduslöögid, muudatuste puudumisel võib sõiduk täielikult seiskuda ja aktiveerida hoiatustuled.
CUPRA on traditsioone murdev „kastist väljas“ automark, mis ühendab omavahel emotsioonid, tipptasemel sooritusvõime ja elektri jõu, inspireerides Barcelonast kogu maailma. 2018. aastal autoturule saabunud CUPRA on üks kiiremini kasvavaid automarke Euroopas ning selle selgelt eristuvate müügipunktide võrgustik ulatub üle kogu maailma.
CUPRA tõestab, et elektrifitseerimine ja sportlikud sõiduomadused sobivad omavahel ideaalselt kokku. Selle tõendiks on 2023. aastal saavutatud uus müügirekord – 230 000 sõidukit. Iga järjekordne turule toodud mudel tähistab oma väljakutsuva ja originaalse disainiga uut verstaposti automargi iseloomu kujundamisel. Praegu on saadaval mitu omanäolist mudelit: omas segmendis ainulaadne CUPRA Ateca, CUPRA Leon – tänu pistikhübriidversioonile esmakordselt ka elektrifitseeritud kujul, esimene eksklusiivselt CUPRA poolt välja töötatud ning tänaseni enimmüüdud mudel CUPRA Formentor ning margi esimene täiselektriauto CUPRA Born.
CUPRA on FC Barcelona ametlik liikumis- ja autopartner, üks üleilmse padeliturniiride sarja World Padel Tour põhisponsoreid ning e-spordi klubi Finetwork KOI ametlik sponsor. CUPRA tunneb uhkust ka vormel-E sarja võistlustel osalemise üle. CUPRA Tribe koondab ühte meeskonda automargi saadikud – tipptegijad, kes soovivad muutustele hoogu anda. Nende hulka kuuluvad Oscarile nomineeritud filmirežissöör J.A. Bayona, elektrivormeli piloot Lucas Di Grassi, tänavakunstnik TvBoy, kuldmedaliga pärjatud olümpiavõitjad Adam Peaty ja Saul Craviotto, Saksa väravavaht Marc ter Stegen ning kahekordne Ballon d’Or’i ja FIFA parima mängija auhinna võitnud jalgpallur Alexia Putellas.