Testijate arvamused
Hyundai agressiivne beebimaastur võlub alatute võtetega
Urmas Oja
EkspressAuto
31.05.2010
ix35 on uhiuus Tucson, ent pole tiigrihüpe mitte üksnes eelkäijaga võrreldes, vaid kipub ajama ärevaks kõik konkurendid. Sel on hea välimus ja juhitavus, väga hea varustus ning superhea hind, mis võistlejad suisa depressiooni piirini peaks heidutama.
Konkurendid vihkavad, kliendid armastavad – selline on Hyundai 21. sajandi esimese kümnendi lõpuks. Toyotal on junn eriti jahe, koguni nende nõrga D-ga boss olevat andnud ametliku käsu ohtlikult hästi välja kukkunud Sonata valguses Camry radikaalseks muutmiseks. ix35 on RAV4’st odavam, ruumikam, mugavam ja vähemalt sama hea kvaliteediga. Omas klassis pakutakse esmakordselt standardvarustuses ka tagumiste istmete soojendust ning see lüke iseloomustab autot ka laiemalt.
Eest Ford Kuga ja VW Tiguani segu meenutav, tagant aga oma suurt venda ix55’ järele kajav ix35 on päris agressiivse olekuga, ent see pole taoline maskuliinne agressiivsus, mis Kugat katab, selle igast detailist õhkub. Hyundai on pigem naiselik, sel on pigem seljas kleit kui jalas püksid. Ka pole ix35 nii kompromissitu kui Kuga, mille juhitavus on veelgi sportlikum ja täpsem, ent mille kasutusmugavus halvemal teel, rääkimata päris poristest etappidest, jätab soovida.
Ford on puhtalt asfaldil kihutamiseks ja linnas eputamiseks. ix35 suudab sellele lisaks ka maa tööd teha. Kugas nö. tümm nagu kogu aeg käik, ix35 on ses suhtes siivsam, rahulikum. Salongis meenutavad hõbedased nupudki veidi Fordi, ent see on tõenäoliselt juhuslik. Mingist järeleahvimise ajastust Hyundai juures enam rääkida ei saa. Keskkonsooli ääristavad ventilatsiooniavad on uljalt püsti nagu küüliku kõrvad, käigukangi ääristavad käepidemed, mis viitavad nii sportliku sõidu võimalusele kui ebamugaval teel väntsutamiseks valmis olekule.
Autol on ametlike teadete järgi täiesti uskumatud võimed sõita üles mööda 44,19-kraadist kallakut! Juba sellest näitajast, mis on nii äärmiselt täpne, võib järeldada, et tegemist on arvutusliku suutlikkusega, kuna tegelikus elus midagi taolist keegi niikuinii ette võtta ei julge. Küll aga kõlab usutavalt, et sel on pakiruum eelkäijast otse 140 liitrit mahukam, jäädes lähemale konkurendile Tiguanile alla vaid kümne õlle mahuga. Tõsi – selliseid veidi enam kui 300 liitrit mahutavaid pakiruume nagu Tusconil, enam nii suurtel autodel ei näe. Taolised on juba rohkem sportautode pärusmaa.
Hinnad algavad Hyundai ix35’l vaid 319 900.- kroonist. Seda on tõesti väga vähe, arvestades, millise ruumika, viis aastat kehtiva garantiiga ning võimeka ja lõpuks ka kena sõidumõnu pakkuva auto inimene enesele saab. Ainuke asi on selle auto välimus. See kas meeldib või siis on liialt edev.
ix35 on nagu kõik teisedki tänapäevased autod saanud äärmiselt seltsiva ilme. See tahab alati esile tükkida, paista välja massist, kuigi on ju ka ise massiauto ambitsiooniga. Tahab kõikidele möödujatele vilistada, visata näppu ja anda laks tagumikku. See kõik võib väsitada, ent on kokkuvõttes kujunemas normiks.
Lugejate proovisõit: Hyundai ix35
www.whatcar.ee
22.06.2010
Kolm whatcar.ee klubiliiget said üheks nädalavahetuseks enda kasutusse uue Hyundai ix35. 136 kW diiselmootori ja automaatkastiga Premium varustuses auto, mille baashind on 429 900 krooni. Tegemist on ka kõige luksuslikuma Hyundai ix35 versiooniga. "Igati väärt masin," oli kõigi kolme ühine otsus.
Ehkki erinevaid miinuseid leiti nii siit kui sealt, paljustki sõltusid need senistest harjumustest, ehk kes millise autoga on harjunud sõitma. Kolmeks väljavalituks osutusid Martina Kalam, Valev Kaldoja ja Argo Käis. Mida whatcar.ee esimese testigrupi liikmed Hyundai ix35-st arvasid?
Martina Kalam
Martina sõidab igapäevaselt diiselmootoriga Opel Omegaga. Sestap oli tal diiselmootoriga linnamaasturiga harjumine üsna lihtne. "Hyundai küll nii pehme ei ole kui Omega, kuid sellega harjus üsna ruttu ära ja tegelikult oli tegemist üllatavalt mõnusa masinaga," lausub Martina, kelle sõnul meeldis talle väga Hyundai ix35 disain, mis eestvaates meenutab pisut Ford Kugat, tagant Lexus RX.
Samuti tunnustas ta juhikohta, istmed on tema sõnul väga mugavad, armatuurlaual olevad nupud käepärased ja palju leidub autos erinevaid panipaiku. Näiteks mahutavad ustetaskud suurt 1,5 liitrist veepudelit, mille paigutamisega tavalises sõiduautos tuleb alatasa kurja vaeva näha. Jahutusega kindalaegas on mahukas, samuti keskkonsoolis oleva käetoe laegas.
"Mis mind isiklikult häiris, oli see, et keskkonsooli käetuge ei saa ettepoole nihutada. Naisterahvana pean ma juhiistme üsna ette laskma ja siis jääb käetugi minust liiga kaugele taha ning sinna toetada enam ei saa," lausub Martina, kelle sõnul oli teine miinuspoolele kirja minev nähtus tagauste kõrge aknaserv, ehk kui laps panna turvatooli tagaistmele, siis ei näe ta aknast välja ja tal hakkab sõidu ajal igav.
Seevastu oli ta vaimustuses kabiinis oleva tagavaatepeegli vasakusse nurka integreeritud tagurduskaamera pildist, mis lihtsustab tagurdamist oluliselt. ""Kontrollisin järele, et ühe meetri peal hakkavad tagurdusandurid piiksuma ja kuni ekraanil oleva kollase kasti servani võib julgelt tagurdada," räägib Martina, kelle jaoks teine suurem positiivne üllatus oli auto kütuskulu. "Suhteliselt suur maastur, sõitsin peamiselt linnas aga kütusekulu jäi tublisti alla 10 liitri 100 km kohta. Ja ega ma kiirendamisel ikka tagasi ka ei hoidnud. Minek oli autol väga hea ja see lausa kutsus jõulisemalt vajutama."
Meeldis: kütusekulu, kabiin, juhiiste, ruumikus tagaistmel, stiilne armatuurlaud, käepärased juhtnupud, i-Podi ja USB pistik.
Ei meeldinud: väikesed tagumised külgaknad, keskkonsooli käetugi võiks ettepoole liikuda, uksed sulguvad raskelt.
Argo Käis
Argo sõidab igapäevaselt Audi A4 Avantiga. Sestap on tema harjunud pisut jäigema, kuid samas täpse roolisüsteemiga ning ka saksalikult jäiga ning sportliku vedrustuse ning istmetega.
Need olid ka peamised asjad, mida ta tähele pani: pisut ülevõimendatud ja kerge rool, mis eriti väikestel kiirustel oli liiga kerge ning ka kruusateel kippus auto pisut ujuma. Samas maanteesõidul, kui kiirused suuremad, oli Hyundai kiirustundlik elektriline roolivõimendi igati pädev. Auto püsis hästi kursil ning pidevalt tähelepanu ei vajanud.
Samuti häiris Argot kiviklobin, mis kruusateel sõites tugevalt tunda andis. Ning ehkki iste ise oli Argo hinnangul igati mugav, tahtnuks ta seda harjumuspäraselt veidi allapoole lasta. Harjumatult kõrge oli tema jaoks maasturiroolis istumine, mis tõsi küll, tagas ka hea ülevaate ümberringi toimuvast.
Muus osas oli ta aga autoga väga rahul. "Mahukas! Eriti tagaistmel võrreldes minu Audiga on ikka väga palju ruumi ja ka pakiruum on suur," lausub Argo, kelle sõnul võiks ix35 täismõõdus tagavararatta asemel olla nn väike "sõõrik", sest esiteks on suure maasturi täismõõdus ratas väga raske, teda on keeruline tänu sellele vahetada ning ka pakiruum võiks selle arvelt olla näiteks topeltpõhjaga. Saaks tublisti ruumi juurde.
Mootorimüra oli tema hinnangul hästi summutatud ning kiirendus koguka maasturi kohta väga hea. Palju panipaiku, käepärased nupud ning muidugi madal kütusekulu, mis sellise võimsusega mootori kohta oli suisa üllatav. "Kokkuvõttes on siin selle raha eest ikka väga palju autot," lausub Argo.
Meeldis: madal kütusekulu, ruumikus nii esi- kui tagaistmetel ning pakiruumis, hind
Ei meeldinud: Kiviklobin kruusateel, kerge rool, kõrge iste
Valev Kaldoja
Igapäevaselt diiselmootoriga Volvo V70-ga sõitev Valev Kaldoja kiidab kõige rohkem Hyundai ix35 136 kW diiselmootori kiirendust ning disaini. Samuti meeldis talle auto ruumikus, kus tagaistmel on rohkem ruumi kui Volvos ning ka pakiruumi mahub piisavalt kraami.
Küll aga tunnistab Valev, et Volvo müratase on madalam ja sellega võrreldes häiris teda pisut Hyundai müra. Kuid see oli ka sisuliselt ainus miinus, mis talle silma torkas. Kerget rooli pidas ta vastupidiselt Argost pigem plussiks ning temalegi meeldis väga peeglisse integreeritud tagurduskaamera, mis Premium varustuses on autol juba standardis. Samuti i-Podi ja USB pistikuid keskkonsoolis.
"Ja vedrustus mulle meeldis. Meie teedele just sobiv. Olen ise omanud varem samuti linnamaasturit ja sellega võrreldes on Hyundai ikka meie teedele nagu loodud," lausub Valev, kelle sõnul on tegemist igati mugava ja mõnusa autoga, mis peaks autoostjates viimasegi negatiivse eelarvamuse Korea autodest põrmustama.
Meeldis: mugavus, kiirendus, juhitavus
Ei meeldinud: müratase
Hyundai ix35 üksikasjalik test
www.whatcar.ee
06.2010
SÕIDUOMADUSED
Kiirusomadused * * * *
Valikusse kuulub kaheliitrine ottomootor (163 hj) ning samut 2-liitrise turbodiisli kaks versiooni võimsustega 136 ja 184 hj. Ottomootori juurde pakutakse 5-, nõrgema diisli juurde 6-käigulist manuaalkäigukasti. Kuuekäiguline automaat kuulub lahutamatult võimsama diiselmootori juurde, kuid on lisatasu eest saadav ka ottomootoriga.
Mugavus ja juhitavus * * *
Mitte küll nii erk kui VW Tiguan või Ford Kuga, on ix35 siiski üpris hästi juhitav. Kere kaldub kurvides omajagu, kuid vedrustus reageerib väiksematele ebatasasustele ootamatult jäigalt. Suuremad augud-kühmud neelatakse hästi.
Mürasummutus * *
Siin peaks ix35 rivaalidelt üht-teist õppima. Kabiini tungib nii mootori- kui teemüra, suurematel kiirustel ka tuulevihin. Plusspoolelt tuleb märkida autopõhja head mürasummutust.
ÜLALPIDAMISKULUD
Ostmine, kasutamine * * * *
Mitmete rivaalidega võrreldes on ix35 odav ning usutavasti hakkab hinda päris hästi hoidma. Suuremate läbisõitude puhul on kindlasti soodsam diiselauto, kuid ka moodsa, muudetava gaasijaotusega ottomootori kütusekulu on üllatavalt mõistlik.
Kvaliteet ja töökindlus * * *
ix35 armatuurlaua kujundus on elegantne, kuid mõned plastmaterjalid ei küüni kahjuks disaini tasemele. Koostekvaliteet on hea ja Hyundai viieaastane garantii annb kindlusetunde.
Turvalisus * * * *
Euro NCAPi põrketestides Hyundai ix35 veel käinud pole, kuid iga auto saab kuus turvapatja ning ümberpaiskumiskaitset (ROP) sisaldava stabiilsuskontrollisüsteemi.
KABIIN
Rooli taga * * * *
Linnamaasturile iseloomulik kõrge isteasend taga hea nähtavuse, mida küll piiravad bäikesed tagaaknad. Juhiistet ja rooli saab piisavas ulatuses seada ning armatuurlaualt leiate kergesti vajaliku nupu. Lisavarustusse kuuluva navigatsiooniseadme ekraan on eredas päikesevalguses kehvasti nähtav.
Praktilisus * * * *
Külluslik pea- ja jalaruum teevad ix35-st mugava pereauto. Kabiin on ka üsna lai, ja suured tagauksed muudavad auto laste(istmete)sõbralikuks. Pakiruumis mingeid kavalaid lisaseadmeid ei kohta, vaid tagaistmete seljatoed saab suhtes 60:40 alla klappida, kuid päris horisontaalset põrandat need ei moodusta.
Varustus * * * *
Varustus on üpris rikkalik. Juba baasmudel Comfort saab 16-tollised kergmetallrattad, neli elektrilist aknatõstukit, udutuled ja kliimaseadme. Style lisab klaasipuhastite vihmaanduri, vahetab kliimaseadme automaatse vastu ja asendab 16-tollised veljed 17-tollistega. Comfort saab võtmevaba sisenemissüsteemi, tagurduskaamera ja täisnahkpolstri.
Pool tuhat kilomeetrit puhast naudingut
Sulev Oll
Maaleht
22.09.2010
Mitu eelarvamust – kõiksugu uue tunnetamise vaenlast – on põigiti jalus, kui ma ootan, mismoodi näeb välja prooviauto Hyundai ix35.
Muidugi peaks õige masinaproovija lugema enne läbi terve pinu kirjandust, aga uskuge, asjade teistpidi võtmisel on ka oma võlu.
Parklasse keerab valge iludus. No ütleme pruut, kellel on kohe ees pulmamajja minek. Kui autot on paslik naisterahvaga võrrelda või vastupidi. Eriti suuremat sorti neliveo võimalusega autot.
Hyundai välimuses on kõik see, mida välimuses üldse kirjeldada annab. Ta on sale ja sihvakas, samas jõuline ja pigem laiade õlgadega, temas on nooblit elegantsi ja tunnetatavat tugevust. Temas on pisut kerglast voolujoonelisust ja ennast tõestada tahtmist.
Selles autos pesitseb jõud. Automaatkast ei viivita gaasi andmisel sugugi ja rakendab 135 kW usinalt tööle. Jah, seda võimsust pole ehk alati vajagi, aga see on hea tunne: tunda, et kui sa tahad, siis sa võid.
Muidugi pole siin esiplaanil aga tahtmine, vaid ohutus. Selle autoga võid sa möödasõitu alustada koos pedaalilevajutusega.
Auto sisemus toetab välist muljet. Siin on metalli sädelust, aga pole plastiku ebameeldivat põrinat. Muusikakeskuse häälenupp on vasaku pöidla alla otsekui loodud, parema pöidla alla jääb püsikiirusehoidja pluss-miinus-nupp.
Juba praegu on Euroopas selle auto järele tunglemist tunda, just see auto peaks margi turuosa jõudsalt kasvatama.
Neid, kel piisavalt ostujõudu, võluvad ju ka võimalused, mida igal pool üldse tarvis ei lähegi. Üht niisugust saab proovida vaid künklikuma Eesti teedel.
Viljandis on selliseid tänavaid, kus automaatne mäestlaskuja saab tunda oma tegelikku mõtet. Jah, Alpid siin just pole, aga katsetada ikka võib.
Lülitan kallakteega märgi sisse, võtan jalad pedaalidelt ning auto alustab laskumist. Algul veereb ta üsna usinalt, siis rakenduvad pidurid. Edasi hoiab ta auto kiirust nii 8-10 km tunnis vahepeal. Lihtne ja mugav, kui sa vaid usaldad olla sõiduriistas, mis osaliselt iseennast juhib. Sest rool on siiski juhi käes.
Rool on tõeliselt mugav. Ning käetugi on mugav. Käed-vabad-võti on mugav. Aga kõige selle üleslugemine tundub juba liigse reklaamina.
Ruumi on Hyundais piisavalt. Välja arvatud ehk pakiruum: suure osa sellest võtab endale varuratas. Ratta kõrvale mahuks muidugi mitu kilekotti kraamiga, aga nii ei ole tootjad mõelnud. Ühesõnaga - kui tahad alatihti kuupmeetrise pagasiga liikuda, mõtle järele.
Testdrive: Hyundai ix35
Õhtuleht
19.07.2010
Päev-päevalt ilmub meie teedelegi sõitma üha enam dünaamilise disainiga Hyundai uusi maastureid ix35. Tegu on endise Tucsoni järeltulijaga, mis sai aga sedavõrd radikaalselt uudne, et leiti lausa väärivat uut nime.
Tucsonist pikema, laiema kuid madalama uue Hyundai välisdisain peegeldab hästi viimase aja automaailmas toimuvat: sõidukitele üritatakse anda voolujoonelisemat, kupeelikku küljejoont. Tuleb tunnistada, et sellised masinad näevad juba iseenesest sportlikumad välja ning lisavad tänavapilti kauaoodatud vaheldust. Hyundai puhul on lisandunud veel ka agressiivsem ninaosa ning rehvide ja rattakoobastevaheline minimaalne ruum.
Disainirevolutsioon jätkub ka salongis – omamoodi voolujoonelisust võib tähendada siingi. Nagu kujustuste puhul ikka võib see kas meeldida või mitte, kindlasti ei saa aga väita, et antud juhul poleks sellega vaeva nähtud. Uues Hyundais kasutatud X-kujulisse motiivi on enamus vajalikust ära mahutatud, jättes siiski suhteliselt lihtsa ja peetud mulje. Kui esimese ropsuga võib tunduda, et nuppe liiga vähe, siis olemasolevad on see-eest loogiliselt grupeeritud ning arusaadavalt käsitsetavad. Crossoverile kohaselt on istmed maast suhteliselt kõrgel, seega hea nähtavus tavaliste sedaanide, luukpärade ja universaalide vahel liikumiseks tagatud. Tõrvatilgaks meepütis on kõvast plastikust viimistlusmaterjalid armatuurlaual ja uksepaneelidel.
Uus ix35 on saadaval kolme erineva varustustasemega – Comfort, Style ja Premium. Ka salongi värvilahendusi on kolm – must, kahetooniline beež ja must pruunide nahkistmetega. Comfort ja Style mudelitel on kasutuses kombineeritud tekstiil- nahksisu. Nahksisu on standardvarustuses Premium mudelitel. Kere värvitooni saab valida üheksa värvi seast ning lisavarustust on samuti laialt.
Kui veelkord tuua võrdlus vana Tucsoniga, siis uus Hyundais on rohkem pea- ja jalaruumi. Virtuaalset avarust loob lisavarustuses olev suur klaasist katus. Asi, mida kindlasti tuleb ära mainida on topsihoidjate ja panipaikade rohkus – sellest küljest ei meenu lähiajast küll ühtki konkureerivat autot.
Auto välismõõtmete kasvades on suurenenud ka ix35 pakiruum. Kui tagaistmed on püstiasendis, siis on pakiruum oma eelkäijaga võrreldes 67 mm sügavam. Tänu tagavedrustuses kasutatavale multilink-vedrustusele mõjutavad väljaulatuvad tagaratta koopad pakiruumi suurust senisest vähem ja nii on pagasiruumi põranda laius kasvanud 110 mm võrra. Selle auto puhul on pakiruum maht oma klassi parimaid. Pakiruumi mahutavus varieerub 465 liitri ja 1 436 liitri vahel. Tagumise istmerea seljatoed klapitakse alla suhtes 60: 40. Paraku ei moodusta allaklapitud seljatoed päris siledat põrandat.
Hyundai ix35 on nelikveoline auto, kuigi tavaolukorras, kus pidamisega mingit probleemi pole, kantakse kogu pöördemoment kütuse säästmise eesmärgil üle esimesele teljele. Libedates oludes on võimalik nelikvedu lukustada ning veojõud jagatakse telgede vahel suhtes 50:50. Tõsi, kiirusel üle 40 km/h lukustus võetakse maha. Elektroonikast on veoskeemi juures olemas kallaku stardiabi ning pidur, mis piirab kiirust järskudel laskumistel. Mõistagi on standardvarustuses nii ABS, EBD jms.
Hyundai ix35 mootorivalikusse kuuluvad kaheliitrised agregaadid. Bensiini põletaval on võimsust 163 hobujõudu, diisleid on kahes seades: 136 ja 184 hobujõudu. Proovisõiduautoks oli kuuekäigulise automaatkastiga võimsaim diiselversioon. Suurematel kiirustel täiesti piisavat dünaamikat pakkuv auto oli samas ummikutes pisut ebamugav, sest juba madalatel pööretel pakub kõnealune jõuallikas täiesti arvestatavat pöördemomenti, mis tingib piduripedaali lahti päästes kange tahtmise kiiresti edasi liikuda, mis samas tuleb sama kiiresti taas maha pidurdada. Üle kolmandiku väiksema maksimaalse momendiga bensiinimootor oleks sel juhul kindlasti mugavam.
Sõiduomaduste poolest jättis ix35 täitsa positiivse mulje. Maanteel käitus auto hästi, liikudes suhteliselt vaikselt ja sujuvalt. Tuule ja mootorimüra ühtlasel kiirusel praktiliselt kuulda polnud, rehvide tegemistest sai pisut enam aimu. Huvitaval kombel aga jõudis kruusateele sattumine hoobilt kohale, kui asfalt rataste alt kadus. Kiviklibu klõbin põhja all andis päris kõvasti tunda. Positiivse küljepealt mainiks, et väiksemad augud kruusatees sõitjateni eriti ei jõua ning liikumine oli jätkuvalt sujuv. Küll aga tuleks siis kiirust kõvasti maha võtta, sest stabiilsus kadus ning auto hakkas teel „ujuma“. Asfaldil seevastu oli roolitunnetus täiesti tasemel ning ix35 ületas kokkuvõtlikult tugevalt ootusi.
Tehnilised andmed: pikkus 4 410, laius 1 820, kõrgus 1 660 ning telgede vahe 2 640 millimeetrit. Rööbe ees 1 591 ja taga 1 592 ühikut. Pöörderaadius 5,29 meetrit.
Mainigem veel ära, et Hyundai ix35 on Euroopas konstrueeritud ning toodetud mudel, seega siinsete klientide vajadustega kõige otsesemalt seotud. Mõistagi pole see täiuslik, kuid teisalt on ka täiuslikel autodel vähemalt üks puudus – hind. Peaaegu tippvarustuses ix35 maksab 422 000 krooni, seda pole just väga palju. Koos autoga tuleb kaasa 5aastane garantii, mis räägib selget keelt tootja soovist tegeleda oma autode kvaliteedi parandamisega.