2019. aastal Frankfurdi autonäitusel esitletud ideeautost arendatud uus CUPRA Tavascan tutvustab brändi esimese täiselektrilise kupeemaasturina ettevõtte elektrifitseerimise uut suunda.
Kaubamärgi visiooniks on luua emotsionaalseid sõidukeid, mis rikuvad tavapäraseid reegleid ja pakuvad suurepäraseid elamusi uue põlvkonna autosõpradele.
Uus Tavascan lisandub CUPRA mudelirivisse Borni kõrvale teise täiselektrilise mudelina ning kehastab endas CUPRA elektrifitseerimisvisiooni, jäädes truuks 2019. aasta ideeautole.
"Teekond elektrifitseerimise suunas on peatamatu – see on kõigi meie tegevuste keskmes. CUPRA on 2030. aastaks muutumas täielikult elektrifitseeritud automargiks. Täna jõuab turule suures hulgas lihtsalt ratsionaalseid elektriautosid, kuid see ei ole see suund, mille poole CUPRA sihib," ütles CUPRA tegevjuht Wayne Griffiths. "2019. aastal seadsime eesmärgiks elektrifitseerimise ümber mõtestada: tahtsime maailmale näidata, et elektriautod võivad olla lõbusad, seksikad ja suurepärase disainiga, pakkudes samal ajal ainulaadset sportlikkust. Toona oli see vaid unistus, nüüd oleme CUPRA Tavascaniga unistuse reaalsuseks muutnud,” lisas ta.
Tavascan täiendab brändi üha suurenevat elektrifitseeritud mudelivalikut, liitudes täiselektrilise Borni ning Leoni, Leon Sportstoureri ja Formentori pistikhübriidversioonidega. Aastaks 2025 on CUPRA mudeliuuenduste ja peagi lisanduvate elektrifitseeritud mudelite – CUPRA Terramar, CUPRA UrbanRebel – toel astunud uude ajastusse.
Barcelonas välja töötatud Tavascani hakatakse tootma Volkswageni kontserni Hiinas asuvas Anhui tehases, mis on tipptasemel ülemaailmne e-mobiilsuse innovatsioonikeskus.
Sõidule orienteeritud
CUPRA Tavascan on 4644 mm pikk, 1861 mm lai ja 1597 mm kõrge ning selle teljevahe on 2766 mm. Volkswagen Grupi MEB platvormil põhinev linnamaastur toob klientideni kõige uuemad tehnoloogiad – jõuülekanne, kere, ühenduvus, turvalisus ja mugavus – vormis, mis on mõeldud uue põlvkonna juhtidele.
Täiselektriline Tavascan on saadaval kahes mudeliversioonis. 210 kW (286 hj) Endurance versiooni puhul on elektrimootor paigutatud tagateljele, samas kui 250 kW (340 hj) VZ versioon pakub kahe mootori toel nelikvedu. VZ mudeliversiooni pöördemoment on 545 Nm (tagamootor) ja 134 Nm (esimootor), nullist-sajani kiirendus võtab aega 5,6 sekundit.
Sõidunaudingut suurendavad Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual ja Traction (nelikveolise versiooni puhul) sõidurežiimid. Kahemootorilise mudeliversiooni puhul suhtlevad kaks mootorit omavahel reaalajas, juhtides nõnda koormust kiiresti ja tõhusalt. Pöördemomendi liikumine telgede vahel on sõitjate jaoks märkamatu.
Emotsionaalse ja sõidunaudingule orienteeritud linnamaasturina iseloomustab CUPRA Tavascani dünaamiline DCC Sport keretehnoloogia, sportlik vedrustus ja progressiivne roolivõimendi. 21-tollistel valuvelgedel sportlikud rehvid annavad ainulaadse sportliku sõidukogemuse. Lisavarustusena on saadaval on ka 19- ja 20-tollised valuveljed. Veljed on aerodünaamiliste katetega, vähendades nii turbulentsi ja aidates maksimeerida tõhusust.
Kuni 550 km sõiduulatust
Tavascanil on vesijahutusega liitiumioonaku, mis on paigutatud selliselt, et suureneks sõiduki kere jäikus ning see tooks sõiduki raskuskeskme madalmale. Selline konstruktsioon annab parima tasakaalu auto raskuskeskme ja aku kaalu mõju vähendamise vahel, kasutades elektrisüsteemi sõiduki dünaamiliste võimete laiendamiseks.
Endurance mudeliversiooni 77 kWh akuga on Tavascani sõiduulatus WLTP-testitsükli alusel umbes 550 kilomeetrit. Rikkamalt varustatud nelikveoline Tavascan VZ pakub 77 kWh netoakuga umbes 520 km sõiduulatust.
Süsteemi tõhususele aitab kaasa integreeritud soojusjuhtimissüsteem, mis aitab hoida aku temperatuuri optimaalsel tasemel. Aku konstruktsiooni osaks on alusplaat, mille sisseehitatud veekanalid on ühendatud jahutussüsteemiga. Lisavarustusena on CUPRA Tavascani integreeritud ka soojuspump – tehnoloogia, mis aitab salongi jahedamate ilmade puhul tõhusamalt soojendada.
Uue elektriauto aku on võimalik 100 km läbimiseks täita vaid seitsme minutiga. Kui aku täituvus langeb 10 protsendini, saab seda vähemalt 135 kW laadimispunkti abil 80 protsendini viia veidi vähem kui poole tunniga. Sõiduki saab ühendada nii vahelduv- kui ka alalisvoolu laadimisvõrku, mis muudab laadimise lihtsaks ja muretuteks. Täieliku kontrolli tagamiseks kontrollib CUPRA Easy Charging App kõike laadimisega seonduvat olenemata sellest, millist laadijat kasutatakse.
My CUPRA äpi abil saab hallata ka kliimasätteid, laadimist ning teisi sõiduki funktsioone.
Impulss uue disainikeele jaoks
Tavascan on uue silmatorkava disainikeelele sissejuhatus. Kerejoonte aluseks on sportlikud ja veetlevad proportsioonid, samas kui interjööridisain tundub kui tõeline arhitektuurisaavutus. Väljast vaadates muudavad Tavascani kohe äratuntavaks kolme kolmnurkse signatuuriga Matrix-LED esituled. Matrix-funktsioon väldib teiste autojuhtide pimestamist.
Sõitjate ruum tundub tänu iseloomulikele joontele ja väikestele, peaaegu nähtamatutele ventilatsiooniavadele kui tõeline arhitektuurisaavutus. Tavascani põhivarustusse kuuluvad sportlikud istmed, tulevikus lisanduvad valikusse ka CUP Bucket istmed. Nii esi- kui tagaistmetel on silmas peetud mugavust, samas kui nutikad hoiuvõimalused tagavad, et autosse mahuks ära kõik eluks vajalikud esemed. Igapäevane funktsionaalsus laieneb ka 540-liitrise mahutavusega pagasiruumile: elektrilist tagaluuki saab avada virtuaalse pedaali abil.
Uus meediasüsteem
Tavascani varustusse kuulub ka seni suurim kohandatav 15-tollise ekraaniga meediasüsteem (HMI). CUPRA Tavascanist leiab esmakordselt 12 kõlariga kõrgekvaliteedilise helisüsteemi, mis on välja töötatud koostöös tunnustatud helifirma Sennheiseriga.
Uuel meediasüsteemil on nii puuteekraani eelised kui ka retrostiilis valgustatud puutetundlik riba, mille abil saab reguleerida nii kliimat kui ka helitugevust. Tänu võimalusele lisada ekraanile kuni kolm konfigureeritavat vidinat, saab meediasüsteemi kohandada vastavalt individuaalsetele vajadustele. Tavascan toetab ka Wireless Full Link süsteemi, mis toob reisijateruumi nii Apple CarPlay kui Android Auto.
Elektriauto tuuleklaasinäidik kuvab olulist teavet otse esiklaasile: juhiabide info, kiirus ja navigatsioonisüsteemi juhised on kõik juhi silme ees, näidates alati olulist infot, ilma et see juhti häiriks.
Ohutus ja mugavus on uues Tavascanis kesksel kohal ning juhti ja reisijaid abistavad sõites täiustatud abisüsteemid. Connected Travel Assisti uus versioon parandab juhiabisüsteemide võimekust hajusandmete toel. Uue Car2x süsteemi abil on võimalik suhelda ka teiste sõidukitega, näiteks kuvada teavet hädaolukorda sattunud sõidukite, õnnetuste ja muu kohta.
Tavascani varustusse kuulub ka automaatne sõidurajavahetus, mis teeb maanteedel liiklemise veelgi mugavamaks. CUPRA Tavascanil on ka täiustatud parkimisfunktsioonid, sealhulgas kaugjuhtimisega parkimisassistent (RPA).
CUPRA Tavascani müük algab 2024. aastal.